Page content

article content

24 Tips om je LinkedIn bedrijfspagina te verbeteren

24 verbeter tips voor je LinkedIn bedrijfspagina, Deel I

Ooit, jaren geleden, is er een LinkedIn bedrijfspagina aangemaakt. Laten we eens kijken hoe deze er nu bij staat. Wat wij veel zien is dat de pagina’s niet zo ‘spik en span’ zijn onderhouden als eigenlijk zou moeten. Daarom schrijven we dit blog, hier geven we je 10 tips om je profiel te verbeteren. Ook kun je een checklist met 24 TIPs downloaden.

Let’s begin!

1. LinkedIn bedrijfspagina achtergrondfoto

We beginnen bovenaan. Sinds vorig jaar kun je een achtergrondfoto aan je pagina toevoegen. We zien dat veel bedrijfspagina’s dat nog niet hebben gedaan. Belangrijk, want het is het eerste wat je ziet. Een soort visite kaartje. Formaat: 1536 x 786px. Een smalle brede foto dus. Hou er rekening mee dat de account gegevens over het middelste gedeelte geplaatst worden. Hou het eenvoudig. Je kunt het beeld op de juiste plaats schuiven.

LinkedIn bedrijfsprofiel achtergrond

2. Variatie in LinkedIn content op je bedrijfspagina

Het is niet altijd de voor de hand liggende content die goed performt. Je hebt variatie nodig in de content die je deelt. Content die traffic genereert, waar je een video kunt bekijken, maar ook content die tot reacties leidt en de engagement van je pagina omhoog brengt. Welk onderwerp je kiest dat hangt af van je doelgroepen. En van hoe goed je deze kent natuurlijk ūüėČ Hier een voorbeeld van Wavin Group, bijzondere stoelen gemaakt van het materiaal waar de doelgroep zo van houdt: plastic buizen. Doel van deze post: interactie op de pagina.

B2B LinkedIn bedrijfsprofiel update voorbeeld

 

3. Optimaliseer je LinkedIn bedrijfspagina voor Google search

4. Oplossingsgerichte bedrijfsomschrijving voor je LinkedIn bedrijfspagina

Bij de ‘company description’ zien we veel bedrijven die lukraak herhalen wat er op de website staat. Naast dat je rekening moeten houden met wat Google zal vinden in het eerste deel van je omschrijving, raden we aan om een tekst speciaal voor LinkedIn te schrijven. Gebruik daarvoor de ruimte die je krijgt, maar behandel het als een persbericht. Het belangrijkste eerst, daarna de¬† handige maar niet vitale informatie en daarna kun je verder uitweiden. Zorg dat je altijd je contact gegevens ook in de omschrijving zet, dan maak je het voor bedrijven zo makkelijk mogelijk om zaken met je te doen. En nou komt de ‘magic’ schrijf tip – laat even de producten en diensten los, en schrijf over de oplossingen die je je klanten biedt. Dat geeft de grootste meerwaarde voor je prospects. Denk goed na over waar zij naar op zoek zijn.¬† Ook LinkedIn zelf fungeert als een zoekmachine. In de vormgeving van je tekst heb je niet veel te kiezen. Speel met opsommingen, gebruik hoofdletters en breng ruimte in je tekst. Werk met wat wel kan.

Inverted pyramid LinkedIn omschrijving

 

5. Voeg specialiteiten toe aan je bedrijfsprofiel – don’t be shy!

Onder de ‘about us/over ons’ sectie biedt LinkedIn je de mogelijkheid om specialiteiten toe te voegen. Dit is vergelijkbaar met de ‘skills’ op je persoonlijke profiel. Gebruik die kans! Je mag er 20 toevoegen, doe dat dan ook. Dit zijn meteen ook allerlei zoekwoorden waar je op gevonden kunt worden. Verstandig om zoekwoorden onderzoek te doen voordat je gaat kiezen. Blijf wel dichtbij wie jullie zijn als bedrijf.

LinkedIn bedrijfspagina of bedrijfsprofiel specialiteiten toevoegen

6. Maak een LinkedIn advertentie account aan – en ga aan de slag!

Maar weinig bedrijven maken gebruik van de kansen die LinkedIn advertising biedt. Adverteren op LinkedIn lijkt steeds meer op Facebook. Met zeer gedetailleerde doelgroepbepalingen en allerlei typen advertenties. Zo kun je bijvoorbeeld LinkedIn lead ads inzetten wanneer je een bijzonder onderzoek aanbiedt of lang hebt gewerkt aan een whitepaper. Je kunt ook een speciale aanbieding aan de juiste doelgroepen presenteren, of g’gewoon’ een update meer zichtbaar maken. Een te lang verhaal om nu helemaal te behandelen. We zullen hier laten nog een apart blog aan wijden. Maar voor nu de hoogste tijd om te gaan uitproberen.¬† LinkedIn advertising begint hier.

7. Zorg dat je medewerkers de pagina volgen en dat ze luisteren, reageren en delen

En dat is makkelijker zo gezegd dan gedaan. Het zal van de mensen zelf afhangen en van hoezeer de organisatie bekend is met social selling technieken en ‘employee advocacy’ promoot. Stap 1 is te zorgen dat alle medewerkers met externe contacten een LinkedIn profiel hebben en de bedrijfspagina volgen. Adviseer je personeel om de notificaties van LinkedIn via email uit te zetten en vraag ze om de LinkedIn app te installeren en die met regelmaat te checken. (Veel medewerkers vinden die mail van LinkedIn irritant). Corinne legt hier uit hoe je dit kunt aanpassen.¬† Vraag ze om updates waar zij iets mee hebben te delen met hun netwerk, mits de updates ook voor je netwerk interessant zijn. Wanneer je iets deelt met je netwerk, leg dan aan je netwerk uit waarom je dit doet. “Heb je interesse in ……….dan…….. Wat vind je van deze……….? of Heb je, of ken je, een bedrijf dat last heeft van ……..? Is dit wellicht een oplossing? Het stellen van een vraag zet weer aan tot interactie. En vergis je niet, wanneer je medewerkers mee gaan doen kan dit het bereik enorm positief be√Įnvloeden. Je mag ook gewoon een bericht delen en erbij vertellen dat je trots je bent op het bedrijf waar je werkt. Daar reageert je netwerk zeker enthousiast op. Dit is een mooie LinkedIn tutorial die marketeers helpt om ‘employee advocacy’ op gang te brengen. Wist je dat LinkedIn daar een speciaal programma voor heeft; LinkedIn Elevate.

Employee advocacy op LinkedIn, 24 tips voor je LinkedIn bedrijfspagina

 

8. Tag relevante mensen en bedrijven

Gebruik de mogelijkheid om mensen en bedrijven te taggen op je LinkedIn bedrijfspagina. Dat doe je door te beginnen met het @ symbool en dan de naam van het bedrijf of de persoon te typen die je over de update wil informeren. Doe dat zeker wanneer meerdere mensen aan je content of een project hebben meegewerkt, de kans is anders klein dat ze de update zullen zien. Door de tag zien ze de update bij hun ‘notifications’ verschijnen en zullen ze deze zien als ze weer inloggen. Velen zullen ook reageren. Dit geeft je bereik en engagement opnieuw een boost! Je kunt zowel taggen in het bericht zelf, als onder het bericht in de comments.

9. Check je LinkedIn bedrijfsprofiel op je mobiel

Leer je aan dat alles wat je visueel aanpast aan je bedrijfspagina dat je dit ook op je mobiel bekijkt. Een achtergrondfoto kan er op een desktop of laptop prima uitzien, maar het belangrijkste kan wegvallen wanneer je het op je mobiel bekijkt. Maak er een gewoonte van om met regelmaat je pagina op je mobiel te bekijken en stel je beeldstrategie bij zodat je beeld optimaal op een mobiele telefoon wordt weergegeven.

10. Er kan zoveel meer met beeld op LinkedIn 

LinkedIn heeft met zevenmijlslaarzen ontwikkel-sprongen gemaakt in de afgelopen jaren. Het is echt e ven zoeken waar alles. Vooral op visueel gebied zijn we enthousiast, er kan nu zo ontzettend veel meer dan een tijdje terug. Toch blijven veel bedrijven hangen in het delen van een update met link en een gewone foto, zo jammer. Kijk eens naar de mooie opties die je nu hebt. Hieronder een aantal voorbeelden. Godfried van Rioned deelt een rechtstandige foto in zijn volle glorie. Een voorbeeld van: Own the screen! Als je dit op je mobiel bekijkt zie je niets anders meer. Ook Steven gebruikt de mogelijkheid van een groter beeld, terwijl Yvonne een video deelt. Wijs, want niks leidt tot zoveel interactie als video’s. Je kunt het ook met vierkant beeld en zelfs vierkante video’s proberen op LinkedIn. Ons advies is om van alles uit te proberen en in de LinkedIn analytics te kijken waar jullie doelgroepen het beste op reageren.

Beelden op Linkedin bedrijfspagine

11. Zet in een update je CTA (call-to-action) en link ‘above the fold’

LinkedIn klapt langere berichten samen. Op een of andere manier zijn mensen gewend om een bericht te eindigen met een CTA of call-to-action (aanzet tot actie) vaak opgevolgd door een verkorte link. Hou er rekening mee dat berichten worden ingeklapt. Eigenlijk wil je dat lezers niet je bericht eerst moeten openklappen om de CTA en de link te zien. Verschuif deze dus ‘above the fold’ zoals dat zo mooi heet – boven de plek waar het bericht wordt ingeklapt. Dat leidt tot betere conversie. Nog beter is om zeer korte berichten te schrijven.

LinkedIn tip: zet je CTA above the fold

12. Blijf ‘top of mind’ – plaats regelmatig een update

Het effect van je laatste update ebt vrij snel weg. Tenzij je met je content de spijker op z’n kop slaat, of je een gevoelige snaar raakt, dan heb je langer plezier van je content. Wij zien vaker berichten met veel reacties die zijn gedeeld door personen, dan dat dit op bedrijfsprofielen gebeurt. Dus om top-of-mind te blijven, zul je met regelmaat een bericht moeten plaatsen. Probeer dit minimaal twee keer per week te doen. Meer kan beter zijn, maar alleen als het je lukt om ook kwaliteit te leveren. De tijd van content plaatsen om maar iets te plaatsen ligt al lang achter ons. Nu is de tijd van relevantie (doelgroepgerichte content), content die meerwaarde biedt voor je doelgroepen. En nu aan de slag met deze eerste 12 tips. Het tweede deel volgt snel.


DOWNLOAD  DE 24 TIPS CHECKLIST

Ben je ge√Įnspireerd door deze eerste 12 LinkedIn bedrijfspagina tips en wil je je de volledige checklist met de 24 verbeter- tips voor je LinkedIn bedrijfspagina, dan kun je deze hier downloaden. Als je zelf nog aanvullingen hebt op deze tips, laat dat dan weten op onze eigen LinkedIn bedrijfspagina

Heb je hulp nodig om een employee advocacy programma in de lucht te krijgen, je social media richtlijnen op te stellen of zit zelfs troubleshooting richtlijnen (wat te doen bij negatieve comments). Zoek dan even contact, stuur ons een mailtje, of bel even, we helpen je graag op weg!

Laat een bericht achter!

Comment Section

0 reacties op “24 Tips om je LinkedIn bedrijfspagina te verbeteren

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Dokter Nicoline
Nicoline is onze 'founding doctor', die met koffers vol social media ervaring terugkwam na een jarenlang avontuur in de US (zoals ze dat zelf zegt). Gepokt, gemazeld en een shitload aan online ervaring rijker kwam ze in Den Bosch vertellen hoe die online wereld er uit ziet. Inmiddels deelt ze haar kennis door heel Nederland en daarbuiten. Ze geeft trainingen, houdt lezingen en zet #B2B bedrijven online op de kaart. Ze is een verbinder en kennisdeler 'by heart.' Haar motto: een goed merk is mensenwerk!
Phoenix WebsitePhoenix Website