Page content

article content

De rol van Adverteren binnen een Content Thema

Moet je in een content thema ook nog adverteren?

Wanneer je jouw doelgroepen, prospects en klanten wilt bedienen met binnen de klantenreis passende content, dan is het noodzakelijk om de content behoefte in kaart te brengen (content mapping). Per fase inventariseer je wat nodig is en dat creëer je. Door te publiceren op de kanalen waar de mensen die je wilt bereiken actief zijn, zorg je dat die content hen bereikt.

Maar, is dat wel zo makkelijk? Bereikt de content waar je tijd en moeite in hebt gestoken, vaak ook nog eens geld, wel de beoogde groep mensen? Neem bijvoorbeeld Facebook, met constant veranderende algorithmes. Onze collega’s van Contently schreven er een duidelijk artikel over, dat de impact op marketeers aangeeft.

 

facebook adverteren

Op Facebook kom je bijna niet om Adverteren heen (foto: William Iven)

 

Welke impact heeft de verandering in het Facebook Algorithme?

Zij komen met twee belangrijke punten:

  1. Onder invloed van de ‘Fake News’ posts kennen berichten met een link erin een afname van zichtbaarheid. Feitelijk willen ze de mensen binnen hun platform houden, in plaats van ze te laten klikken naar content op een externe bron, zoals websites.
  2. Betalen voor zichtbaarheid is belangrijker dan ooit. In welke sector je ook actief bent, B2B of B2C, in alle gevallen dien je gebruik te maken van de rijke mogelijkheden die Facebook biedt in targeting. Je hebt feitelijk geen keus.

Wanneer je met Facebook Advertising aan de slag gaat, doe het dan wel goed. Neem een kijkje bij dit artikel, dat haarfijn uitlegt hoe je met blijvend resultaat adverteert op het blauwe platform en wil je begeleiding, laat het ons dan weten!

Social Media Dokters

Laat de Social Media Dokters jou helpen zichtbaar te zijn

Terug naar de content thema’s…

Wat is een content thema?

In bijna jip-en-janneke-taal: Een content thema is een bundeling van informatie waarmee jij jouw doelgroepen kunt inspireren en iets kunt leren. Je laat zien wat je weet, kunt, doet en hebt meegemaakt. En je laat onderbouwing zien.

Een content thema bestaat uit 13 onderdelen en vormt een databank rond een thema dat jouw expertise weerspiegelt.

Je vindt hier een uitgebreide uiteenzetting van een content thema, die ook door Google opgepakt is, met een nr1 ranking.

De Themapost

Het belangrijkste onderdeel van een Content Thema is de ‘themapost’ van pak ‘m beet 2500 woorden. Je kiest één onderwerp en maakt het concreet. Door het specifieker te maken, ben je ook beter vindbaar op het unieke onderwerp. Je toont jouw kennis dan ook specifiek. Voordeel is ook dat je meer onderwerpen hebt om jouw ultieme super-vindbaarheid mee te realiseren.

Deze themapost gaat van uitleg, tot historie, naar mijlpalen, naar overwegingen, feiten en voorbeelden uit de praktijk. Hoe je dit aanpakt, lees je hier.

De themapost zorgt voor afgeleide blogs

De themapost is een echte kapstok voor je. Hieraan hang je alle relevante en waardevolle informate op.  Dit doe je slim, door de juiste keywords en longtail zoektermen erin te verwerken. Hoe je dit doet binnen WordPress, vind je bij Yoast.

De onderdelen van de themapost (jouw cornerstone content) geven jou direct inspiratie voor afgeleide blogs. Die blogs geven toelichten en verdieping.

Genereer traffic voor blogs via Social Media

Die blogs worden door jouw slimme aanpak na verloop van tijd vindbaar binnen Google. Om het verkeer te versnellen, besteed je in de voor jouw doelgroepen relevante social media kanalen aandacht aan deze blogs. JE stuurt mensen naar jouw artikelen toe.

Door in de blogs binnen het content thema (en erbuiten) een spinneweb van interne links aan te leggen, versterk je de waarde en maak je het voor de bezoeker gemakkelijker om de gewenste informatie bij jou te vinden. Gevolg: langere bezoekduur, meer pagina’s, betere waardering door Google én men gaat jou volgen. Uiteindelijk krijg je er aanvragen mee, klanten.

Teleurstelling: weinig mensen zien je social media bericht

Dat is balen! Veel tijd, moeite en soms geld in die content gestoken, levert het niks op. Amper bereik. Dan komt Advertising om de hoek kijken. Op Facebook een must, tenzij je de beoogde doelgroep ‘beraakt’ hebt. Op emotie dus. Wanneer bijvoorbeeld een video een sociale kwestie aankaart, of superduidelijk probleem en oplossing, vergeet niet de klanten die over jouw bedrijf vertellen, dan heb je kans dat jouw content uitzonderlijk presteert.

Is dat niet het geval, dan zul je toch ook moeten adverteren.

Hoe kun je nog meer zorgen voor een betere zichtbaarheid?

  • e-mailmarketing
  • haak aan bij relevante partijen op social media
  • mensen maken het bericht
  • zet video in als versterking en aandachttrekker
  • livestreaming
  • slimme Adwords strategie

Ik ben benieuwd welke tips jij nog wilt geven? Misschien heb je een top praktijkervaring? Deel deze met ons, dank!

 

Hulp nodig bij je zichtbaarheid?

Ik kan mij goed voorstellen dat je hier hulp, ondersteuning, coaching bij nodig hebt. Schroom dan niet om met de Social Media Dokters in contact te treden. Het is onze passie en specialiteit om jou en jouw bedrijf zichtbaar te maken!

Laat een bericht achter!

Comment Section

0 reacties op “De rol van Adverteren binnen een Content Thema

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Dokter Rudy
Deze energieke, enthousiaste ADHD-dokter weet niet van ophouden. En door, en door, en door... Uitgebreid controleert deze positivo al je pijntjes om tot de juiste diagnose te komen. Daarna komt hij snel met een pijnloze remedie. Zijn apotheek puilt uit van alle mogelijke geneesmiddelen die jou helpen, je online griepje in de kiem te smoren. Hij schuwt onorthodoxe oplossingen of experimentele geneesmiddelen niet. Het motto van selfie-loving dokter Rudy is: maak jezelf(selfie?) vizzible!
Phoenix WebsitePhoenix Website