Dit artikel werd oorspronkelijk gepubliceerd op www.community4business.com.


Publiceer jouw kennisartikelen, daar waar de professionals zijn

Jij bent toch een expert? Laat dat zien aan jouw zakelijke doelgroep! Heb je in jouw strategie geconstateerd dat je zakelijke doelgroepen hebt, dan heb je ook gekeken, waar deze zich bevinden. Professionals zijn in de meeste gevallen onder meer te vinden op het zakelijke netwerk LinkedIn.

LinkedIn is een ideaal platform om je te verbinden met collega’s, influencers en doelgroepen. Je bouwt relaties op en versterkt relaties. Het is een online variant op netwerken. Voor mij persoonlijk is het een netwerk waar ik veel profijt van heb.

Waarom ben ik zo fan van LinkedIn?

Mijn doelgroepen zijn hier vertegenwoordigd. Als er een platform is, waar ik de ondernemers kan bereiken waarmee ik mijn kennis en ervaring wil delen, dan is dat LinkedIn. Voor het bereik is het ideaal. Ook voor de interactie. Elke publicatie brengt mij in contact met ondernemers. Feedback, een complimentje, een vraag en aanvragen voor afspraken. Ik zie dus dat het werkt. Dat deel ik graag met jou.

Wat publiceer je op LinkedIn?

Je deelt jouw kennis en ervaringen. Zorg dat je met regelmaat, bijvoorbeeld twee keer per week, een interessante update deelt. En om de week een inhoudelijk artikel. Jouw zakelijke doelgroep heeft hier namelijk interesse in.

Wat vindt men interessant? Wanneer jij interessante tips deelt, of een behind-the-scenes verhaal, wordt dat door jouw doelgroep aansprekend gevonden.

Laat ervaringen zien, wat je weet en kunt… eigenlijk: laat een wat jouw doelgroep interesseert en relevant is voor jouw vakgebied. Dan krijg je vanzelf meer interactie. Je vergroot jouw netwerk, je versterkt jouw netwerk en je krijgt zelfs nieuwe klanten.

Welke updates plaats je voor jouw zakelijke doelgroep?

  • Een inspirerende tip
  • Ervaring uit de praktijk, leerzaam voor jouw connecties
  • Deel succesjes
  • Heb je hulp nodig, of advies, stel jouw vraag

Deel artikelen met LinkedIn Posts

Heb jij ‘LinkedIn Posts’ geactiveerd? Dan is de weg naar bloggen via LinkedIn open. Het grote voordeel is het bereik. Is jouw website nog niet zo goed bezocht? Dan worden jouw blogartikelen ook minder gelezen.

Je slaat nu twee vliegen in 1 klap:

  1. Meer mensen komen met jouw kennis in aanraking
  2. Door jouw bio onder het artikel te zetten en een verwijzing naar jouw website, krijg je ook meer websitebezoekers uit jouw professionele doelgroepen

LinkedIn Posts is een waardevol onderdeel van een Content Wolk strategie om jouw zakelijke doelgroep, de professionals te bereiken. Je deelt laagdrempelig, gratis, kennis. Relevante, waardevolle en interactieve content. Die inspireert, entertaint, leert en converteert. Als jouw content converteert, betekent dit, dat de Content Wolk goed gevuld raakt: het regent resultaat!

Kun je dat artikel ook op jouw website plaatsen?

Normaal gesproken is het niet OK om hetzelfde artikel op meerdere websites integraal te plaatsen. Als je een artikel op jouw website plaatst in een kennisbank of als blog entry en tevens publiceert via LinkedIn Pulse, is er geen sprake van dubbele content. Dat is heel fijn!

Zo kun je meer mensen bereiken, door dezelfde publicatie op meer ‘kanalen’ te plaatsen, zonder dat bijvoorbeeld Google jouw site negatief beoordeelt.

Mag ik jou uitdagen tot het schrijven van een artikel op LinkedIn?

Zet de stap en schrijf een artikel:

  • Schrijf een tekst die een van jouw doelgroepen aanspreekt…
  • Verfraai het met enkele relevante foto’s…
  • Gebruik tussenkopjes…
  • Opsommingen…
  • Publiceer, deel en vermenigvuldig!

Als je feedback wilt, laat het mij weten. Voor 10 ondernemers zal ik het artikel nakijken, opmerkingen geven en verbeteringen aangeven. Als je bij de tien ‘gelukkigen’ hoort, doe je het volgende: Maak het artikel al klaar in Word. Neem via mail contact met mij op en stuur na mijn reactie het artikel toe als bijlage. Daarna is het klaar voor publicatie!

En als je wel wat hulp kunt gebruiken…

Heb je nog vragen, of heb je ondersteuning nodig voor positionering en strategie, structuur en inspiratie, waarmee jij jouw doelgroepen zo goed aanspreekt, dat je onweerstaanbaar bent? Neem dan contact met mij op. Ik maak jou zichtbaar, door een doel(groep)gerichte social media & content strategie.