“Onze leadgeneratie is stilgevallen nodig!”, “Het aantal aanvragen valt tegen”, “Het is nu tijd voor actie”. Zomaar kreten uit de dagelijkse ondernemerspraktijk. Als ondernemer heb je leads nodig. Zonder leads geen nieuwe omzet. Of in elk geval niet uit nieuwe relaties. Wanneer je merkt dat je leads opdrogen, dan is het inderdaad tijd voor actie. Maar, hoe pak je dat aan? Hoe zorg je dat je leads niet meer opdrogen?

Zet een all-in campagne in

Het is zo verleidelijk zo uit het niets een advertentie te plaatsen. En dan verwachten dat je – zonder de content te bieden die nodig is in de juiste fase van de content journey –  NU nieuwe klanten krijgt. Dus NU moet iets geplaatst worden. Snel een bericht op Facebook (‘Koop nu!’) en boosten maar. Wat in de meeste gevallen tegenvalt. Heel begrijpelijk dat zo’n paniekactie ingezet wordt én logisch dat de resultaten tegenvallen. Je hoopt immers dat juist die personen die nu naar jouw oplossingen op zoek zijn, reageren. En dat met één enkele actie. Dat moet anders!

Om te zorgen dat je kansen op succes zo groot mogelijk zijn, raad ik je aan:

  • te werken met een model waarbinnen je de content aanbiedt die nodig is
  • breder te denken dan het boosten van een Facebook bericht
  • dus te kiezen voor een omni-channel aanpak, offline én online inzetten
  • te kiezen voor waarde in je content (dus niet de shortcut naar korte termijn succes)
  • een content thema te creëren rond de pijn van jouw potentiële klanten én jouw oplossingen

Met een content thema haal je het meeste uit de content. Je zorgt dat de prospect overal waar hij of zij komt, online en offline, content van jou tegenkomt, waarmee hij/zij geholpen is. Het draait dan om waarde, relevantie, nut, herkenbaarheid. Een content thema is een praktische kapstok om voor jouw bedrijf te komen tot een omni-channel aanpak.

 

Wat is een content thema?

Een content thema is een bundeling van informatie waarmee jij jouw doelgroepen kunt inspireren en iets kunt leren. Je laat zien wat je weet, kunt, doet en hebt meegemaakt. En je laat onderbouwing zien.

Alles over het fenomeen content thema, vind je hier trouwens.

Systeem tegen opdroging van leads

Wat nou te doen als jouw aantallen leads tegenvallen? Ga aan het werk om een voor jou effectief systeem te realiseren. Een systeem dat voorkomt dat leads opdrogen. Dat jouw business lopend houdt. Met een omnichannel aanpak, die content thema’s toont via de relevante kanalen, op waardevolle manieren met waardevolle inhoud, bereik je dit.

Dit vergt wel tijd. En vastberadenheid, focus. Je creëert iets dat op lange termijn resultaat blijft geven. Dan moet je de doelstellingen en KPI’s wel meten natuurlijk. En daar de juiste acties op baseren, die zorgen voor optimalisatie. Want, zo’n nieuwe aanpak geeft natuurlijk ook niet altijd direct een ‘massa’ resultaten. Werk aan de stijgende lijn, stel de activiteiten bij zodat je doelgroepen beter bereikt en optimaliseer.

Neem contact op voor een maatwerk leadgeneratie systeem

Wil je eens sparren over de creatie van een all-in campagne voor jouw bedrijf? Laat het ons dan weten. We gaan graag in gesprek om een maatwerk leadgeneratie systeem voor jouw bedrijf te ontwikkelen.